اشتراوس، آنسلم و کوربین، جولیت (1385). اصول روش تحقیق کیفی: نظریۀ مبنایی، رویهها و شیوهها. ترجمۀ بیوک محمدی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
امیری، سحر (1397). «بررسی تدابیر پیشگیری اجتماعی در پیشگیری از قاچاق و مصرف مشروبات الکلی (موردمطالعه: شهرستان کرمانشاه، سال 1393)». فصلنامۀ علمی- حقوقی قانون یار، دورۀ دوم، شمارۀ 5: 323-334.
آزاد، ناصر. ریاحی، حامد (1398). «طراحی الگوی بومی فرایند کنترل قاچاق کالا و ارز از منظر رفاه اجتماعی»، دوماهنامۀ اقتصاد پنهان، دورۀ 4، شمارۀ 18 و 19: 7-45.
بازرگان، عباس (1388). مقدمهای بر روشهای تحقیق کیفی و آمیخته، رویکردهای متداول در علوم رفتاری. تهران: انتشارات دیدار.
پیرس، جان ای و رابینسون، ریچارد بی (1389). برنامهریزی و مدیریت استراتژیک، ترجمۀ سهراب خلیلی شورینی. چاپ ششم، تهران: انتشارات یادوارۀ کتاب.
دالوند، سیروس و محمد نسل، غلامرضا (1396). «راهکارهای پیشگیری وضعی از قاچاق لوازمخانگی (موردمطالعه: شهر بندرعباس سال 1395)». فصلنامۀ پژوهشهای دانش انتظامی. سال نوزدهم. شمارۀ 3: 69-84.
داناییفرد، حسن و امامی، سید مجتبی (1386). «تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد: استراتژیهای پژوهش کیفی». فصلنامۀ اندیشۀ مدیریت. شمارۀ 2: 69-97.
داناییفرد، حسن، الوانی، مهدی و آذر، عادل (۱۳۸۳). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت. تهران: انتشارات صفار.
رازینی، روحالله و عزیزی، مهدی. (1384). «طراحی الگوی تصمیمگیری با رویکرد اسلامی». مدیریت اسلامی. سال 23. شمارۀ 4: 73-100.
رضوانی، حمیدرضا (1386). «مدیریت بحران سازمانی». تدبیر، دورۀ 18، شمارۀ 170: 20-25.
شیخ اسماعیلی، سامان؛ نوربخش، سیّدکامران و حیدری، سیّدعباس (1400). «طراحی الگوی پیشایندها و پیامدهای ارتباطات بازاریابی یکپارچه در صنعت بانکداری». نشریۀ مطالعات رفتار مصرفکننده، دورۀ 8 شمارۀ 1: 133-157.
طاهری، مرتضی؛ عارفی، محبوبه؛ پرداختچی، محمدحسن و قهرمانی، محمد (1393). «کاوش فرایند توسعه حرفهای معلمان در مراکز تربیتمعلم: نظریه داده بنیاد». فصلنامه نوآوریهای آموزشی. سال دوازدهم. شمارۀ 45: 149-176.
عمید، حسن (1381). فرهنگ لغات فارسی به فارسی. تهران: امیرکبیر.
فیضآبادی، اعظم (1396). «تأثیر مدیریت بحران بر عملکرد بازاریابی بینالملل شرکتهای صادرکننده با در نظر گرفتن نقش تعدیلگری متغیرهای برنامهریزی استراتژیک، تمرکز و پویایی بازار». پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور کرج.
کرسول، جولیت (1394). پویش کیفی و طرح پژوهش، انتخاب از میان پنج رویکرد روایت پژوهی، پدیدارشناسی، نظریه دادهبنیاد، قومنگاری، مطالعه موردی. ترجمه حسن داناییفرد و حسن کاظمی. تهران: انتشارات صفار.
کندری، امیر و صادقی، سیدحسین (1401). «مبارزه با قاچاق کالا و تأثیر آن بر امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه». نشریۀ کارآگاه. سال شانزدهم. شماره 58: 49-74.
محبزادگان، یوسف؛ پرداختچی، محمدحسن؛ قهرمانی، محمد و فراستخواه، مقصود (1392). «تدوین الگویی برای بالندگی اعضای هیئتعلمی با رویکرد مبتنی بر نظریۀ دادهبنیاد». فصلنامۀ پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. شماره 70: 1-25.
مسیبی، داود؛ عابدی، حسین و همتیفر، محمد (1398). «تأثیر قابلیت ارتباطات بازاریابی یکپارچه بر توسعه فرهنگ کارآفرینانه سازمانی در شرکتهای کوچک و متوسط». پایاننامۀ کارشناسیارشد، واحد خرمدره، مؤسسۀ آموزش عالی کار.
معین، محمد (1386). فرهنگ معین. تهران: نشر زرین.
ملکزاده، حمیدرضا (1394). «بررسی نقش برندسازی احساسی در ارتباطات یکپارچۀ بازاریابی». پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه پیام نور استان تهران.
منتظری، محمد؛ زاهدی، شمسالسادات؛ الوانی، سیدمهدی و قربانیزاده، وجهالله (1390). «طراحی مدلی برای ارتقای انگیزۀ خدمت عمومی مدیران در ایران». پایاننامۀ دکتری. دانشکدۀ مدیریت و حسابداری. دانشگاه علامۀ طباطبایی.
منصوریان، یزدان (۱۳۸۶). «گراندد تئوری: نظریهسازی استقرایی بر اساس دادههای واقعی». فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، سال دوم، شماره 17: 10-16.
نعامی، عبدالله؛ ریاحی، حامد (1398). «زنجیره تأمین، فناوری بلک چین و تأثیر آن بر پیشگیری از قاچاق کالا»، دوماهنامۀ اقتصاد پنهان، دورۀ 4، شمارۀ 17: 39-63.
Andrews, J.; Shimp, T. (2018). Advertisig, Promotion, and Other Aspects of Integrated Marketing Communications; Cengage: Boston, MA, USA.
Bhagwati, Jagdish & Hansen, Bent. (1973). A Theoretical Analysis of Smuggling. The Quarterly Journal of Economics. 87. 172-87. Doi:10.2307/1882182
Broderick, A. & Pickton, D. (2005). Integrated marketing communications. Pearson Education UK.
Creswell JW. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches. London: sage publications.
Canavire-Bacarreza, G. J. Lundberg, A. L. & Montoya-Agudelo, A. (2019). Survey Evidence on Black Market Liquor in Colombia. In The Econometrics of Complex Survey Data. Emerald Publishing Limited.
Duncan, T. & Ouwersloot, H. (2008). Integrated Marketing Communication, European ed. McGraw-Hill.
Gibberd, J. (2017). Integrating Informal Trade.
Glaser, B. G. Strauss, A. L. & Strutzel, E. (1968). The discovery of grounded theory; strategies for qualitative research. Nursing research, 17(4), 364.
Golub, S. (2015). Informal cross-border trade and smuggling in Africa. In Handbook on Trade and Development. Edward Elgar Publishing.
Hampson, F.O. Lindberg, T. (2012), No Exit Strategy, https://www.hoover.org.
Hawkey, J. (2002). Exit Strategy Planning: Grooming your business for sale or succession. Gower Publishing, Ltd.
Key, T.M. Czaplewski, A. J. (2017). Upstream social marketing strategy: An integrated marketing communications approach Thomas Martin. Business Horizons, 60 (3): 325-333.
Kvale, S. (1996). Inter Views: An introduction to qualitative research writing. Thousand Oaks, Calif: Sage Publications.
Lawshe CH. A quantitative approach to content validity. Personnel Psychology, 1975, 28, 563-575.
Lovely, M. E. & Nelson, D. (1995). Smuggling and welfare in a Ricardo‐Viner economy. Journal of Economic Studies, 22(6), 26-45.
Mulhern.F (2009). Inegrated marketing communications: From media channels to digital connectivity, Journal of Marketing Communications, vol. 15, no. 2.
Nguyen, N. P. & Mogaji, E. (2022). Marketing communications strategies for public transport organisations. In Public Sector Marketing Communications Volume, I: Public Relations and Brand Communication Perspectives (pp. 41-68). Cham: Springer International Publishing.
Souchon, A. L. Souchon, A. L. Hughes, P. Hughes, P. Farrell, A. M. Farrell, A. M. & Oliveira, J. S. (2016). Spontaneity and international marketing performance. International Marketing Review, 33(5), 671-690.
Systematic (2023), Encyclopaedia Britannica. Available at: https://www.britannica.com/dictionary/systematic.
Turner, P, (2017) "Implementing integrated marketing communications (IMC) through major event ambassadors", European Journal of Marketing, Vol. 51 Issue: 3, pp.605-626.
Wang, X. Xiong, Y. & Zhao, W. (2020). Tobacco control challenges in China: Big data analysis of online tobacco marketing information. International journal of nursing sciences, 7, 52-60.